2010. május 13., csütörtök

Szent Rita ünnepére készülve

Egy rózsafüzérre akadtam. Elég fura szövege van, de miért ne lehetne egy évben egyszer így imádkozni. Mondjuk egy kilenced a szent ünnepe előtt? Még pont belefér!

éremre: HISZEKEGY
DICSŐSÉG

MIATYÁNK
7 ÜDVÖZLÉGY a következő titokkal:
Jézus, aki Szent Rita kérésére bűneinket megbocsájtja.
DICSŐSÉG

MIATYÁNK
7 ÜDVÖZLÉGY a következő titokkal:
Jézus, aki Szent Rita kérésére testi és lelki bajtól megoltalmaz.
DICSŐSÉG

MIATYÁNK
7 ÜDVÖZLÉGY a következő titokkal:
Jézus, aki Szent Rita kérésére minden bajunkban megsegít.
DICSŐSÉG


Egy csodálatos gondolatsort is meg szeretnék osztani olvasóimmal. Levélben kaptam valakitől, és feledhetetlenné vált számomra a mondanivalója, ez a megdöbbentő tény, amit észrevett az illető. Az Etalon Kiadós 2 részes Szent Rita filmről van benne szó (ld. képen a borítóját):

"Nekem a szentek élete igenis példa értékű. És pont, hogy a mai világban van szükség példaképekre, amikor olyan nagy a káosz. Ott van például Szent Rita. Nem véletlen, hogy nem akartam megnézni a filmet. Mert ő annak ellenére volt képes egy férfi életét teljesen megváltoztatni a szeretetével, hogy kényszerből és nem is szerelemből ment férjhez. Ma már ezt nem is értjük, annyira távol áll tőlünk, hogy még egy filmen is mást mutatunk. Egy sokkal könnyebben megvalósítható verziót."


2 megjegyzés:

Mirjam írta...

Igaz szavak. Az "valóban szent" manapság nem ígér sikert.

Reina Nicolasa írta...

Nagyon szeretem Szent Ritát. Akár szerette a férjét, akár nem, minden (leendő) feleségnek a példaképe lehet. Jó, hogy van egy "ilyen" szent az égben, akit ismerünk.

A Mamámnak van Szent Rita rózsafüzére, egy ideig megkaptam tőle, csütörtökönként ezt imádkoztam. Csak sajnos (de jogosan) visszakérte. :(