2010. október 18., hétfő

Karácsony

Több ismerősöm is ódákat zengett egy kampányról, végre megtaláltam a fotóját. A lényege: Jézus már úton van, a Karácsony Krisztussal kezdődik. Ez lehet pozitív válasz arra is, hogy miért van az, hogy már szeptemberben adventi dekoráció borította el a boltokat :D

18 megjegyzés:

Ildikó írta...

Milyen kampány plakátja ez ? Abortusz ellenes ?

Reina Nicolasa írta...

Erről már hallottunk. :) Jó ötlet szerintem! Gondoljátok el, ha Mária azt mondja, nem... minden lelket "abortált" volna!

Mária Magdaléna írta...

"Nem tetszik az ateistáknak Jézus ultrahangos képe" címmel:
http://magyarkurir.hu/?m_op=view&id=33045

Ildikó írta...

Köszi. Érdekes. Abortusz ellen szerintem tökéletes, de a karácsonyhoz nem tudom mennyire jó ez a kép, azt sem tudom, hogy az abortusz ellenes kampányt célszerű-e karácsonyra időzíteni, amikor mindenkinek azon jár az esze, hogy mit és mikor tud venni a szeretteinek, meg mit főzzön otthon karácsony este, meg milyen lesz az év végi eredmény, lesz-e jutalom, vagy sem. Szerintem akkor túl terhelt az emberek figyelme más dolgokkal és nem biztos, hogy akkor célszerű ezt bevetni, mert nem jut rá akkor elég figyelem.

Mária Magdaléna írta...

Kedves Ildikó!
Pontosan azért kell a kampány, hogy az embereknek ne csak a felsoroltakon járjon az esze, hanem hogy rádöbbenjenek, hogy a Karácsony az Jézus Krisztus születésének napja, aki már 9 hónapja élt ekkor Szűz Mária méhében. Ez a kampány rengeteg mindenről szól szerintem. Például a gyermekvállalás fontossága, a család mint érték, Életvédelem, kereszténység stb.

Ildikó írta...

Igen. Értem amit mondasz, de ahhoz, amire te gondolsz nem elég egy kép, hanem valakinek beszélni is kellene róla, mert akinek nincsen kulturális háttere az nem érti meg beszéd nélkül azt az üzenetet a képből, ami neked mondjuk természetes és amire te gondolsz ebből, mert neked megvan az a kulturális háttered, amivel azt a következtetést vonod le, amit levonsz. Nem véletlen, hogy Jézus az örömhírről szóló beszédet tartotta olyan fontosnak. A beszédet.

Mária Magdaléna írta...

Kedves Olvasóim!
Fentebb egy megjegyzésben csatoltam egy linket. A híradásban részletesen lehet olvasni a kampányról, hogy hogyan terjesztik. Van reklámszpot hozzá, és el is magyarázzák. Kérlek, olvassátok el, mielőtt írtok...

Ildikó írta...

A kedves olvasó elolvasta azt a cikket, de aki csak a képpel fog találkozni, mert vannak olyan hirdetési csatornák is, mint pl. az a minta is ami ott a honlapon szerepel, ami egy plakátnak tűnik, az esetben áll amit írtam. A másik az, hogy az emberek nagy része nem figyeli a TV reklámok szövegeit,sőt a képét sem, mert annyira hosszú a reklámblokk meg a reklám alatt mást csinálnak. Én egy reklámcégnél dolgozom. Most nem tudok éppen senkit megkérdezni, hogy mondják meg, hogy kb. hány TV nézőt tud elérni egy ilyen reklám, de szerintem ezt nem tudja senki lemérni, mert amit ők mérnek az is csak egy minta alapján van. Én magamról tudom, hogy amint elkezdődik a reklámblokk a TV-ben azonnal felállok a TV elől, mert tudom, hogy egy reklámblokk annyira hosszú, hogy az alatt meg tudok csinálni valami házimunkát simán. Arról nem is beszélve, hogy van akinek nincs is TV-je.
Persze nem vagyok semmi jónak az elrontója, de ez az egész egy múlékony és illékony dolog rengeteg-rengeteg-rengeteg pénzért.

Anna-Christina írta...

Én is úgy látom, hogy ez sajnos így van, és egyre inkább. Az ember a sok rááradó mocsok miatt védekezésként kénytelen immunissá válni a reklámokra és hasonló természetű dolgokra, és ha időnként valami pozitív kampány "jön szembe", azt sem igazán tudja befogadni emiatt az immunitás miatt. :-(
Persze azért hiszem, hogy a nagy tömegben mindig akadhat egy-két ember, akit mégis megérint valami...

Ildikó írta...

Az biztos akad is, csak ez ahhoz túl drága dolog. Egy TV-s 45 másodperces reklámhirdetés több millió forintba kerül. Az az egy nem tetszik nekem ebben, hogy ezt a pénzt amit erre költenek talán érdemesebb lenne máshová tenni, ahol hatékonyabban hasznosulna az emberek megsegítésében. Ebben az egészben egy kicsit azt érzem, hogy az Egyház lépést akar tartani a korral, de az Egyház által kínált áru nem fogyasztási termék, aminek olykor több milliárdos bevételi forgalma van egy évben, amibe elve beletervezik az esetenként félmilliárdos reklámköltséget is, ezt itt a baj.

Mária Magdaléna írta...

Egy ember életének megmentése nem mérhető pénzben. Vagy egy ember lelkéé, aki emiatt nem veteti el a gyerekét.
Mint mondtam, érdemes elolvasni a cikket. Aki erre akarja adni a pénzét, én nem vitatom el. Szponzorokat gyűjtöttek rá. Ez egy ELLENKAMPÁNY. Akármennyit megér szerintem.

Ildikó írta...

Hát talán máshogy néz ki a dolog, ha az éhezőket és naponta éhen halókat nézzük Afrikában, vagy a hajléktalanokat akik megfagynak az utcán télen a fejlett nyugati országokban. Mi is a valódi életmentés és eldönti valaki, hogy melyik élet megmentéséért fáradozunk ? Az emberi biológiai élet megmentése életmentés, vagy attól több kell az életmentéshez ? (Nekem sajnos volt öngyilkos általános iskolás osztálytársam.)

Mária Magdaléna írta...

Talán Magyarországon jobb lenne a helyzet, ha a munkaerőt nem gyilkolták volna le. De itt csak a leépítés folyik. A pénzt meg nem a keresztények osztják szét tudtommal.
Szerinted tényleg van köze egy abortusznak ahhoz, hogy Afrikában éheznek? Nekem ez olyan Júdási szövegnek tűnik, hogy ne Jézusnak adjátok már az "olajat", hanem a hajléktalanoknak. Hm?

Mirjam írta...

A valódi életmentés a hozzám legközelebb lévő veszélyeztetett embernél kezdődik. Magyarországon a legnagyobb veszélyben a magzatok vannak. 1000 élveszületésre 450 abortusz jut.

http://www.valsagterhesseg.hu/abortusz05.html

Ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkozzunk az Afrikai helyzettel. Oda is menni kell(aki tud), segíteni, gyógyítani stb. De idehaza sem rózsás a helyzet, és kötelességünk bele pénzt,energiát, imát(!) fektetni, hogy javuljon.

Reina Nicolasa írta...

A katolikus erkölcstan szerint fontosabb a saját nemzetem, mint az idegenek. Így egy magyar először a magyarnak segít, nem az afrikainak. Az afrikaiakkal foglalkozni nagy divat, közben meg itthon is éheznek a gyerekek. Még az iskolánkban is vannak, akik rosszul lesznek, mert nem kaptak reggelit.

Ildikó írta...

Sziasztok !

A lényegre azt hiszem elég jól rávilágított a sok válasz. A meglévő gyermekekkel és felnőttekkel sem tud a társadalom igazán mit kezdeni. Nekem csak az az egy problémás dolog van ebben az egész ellen-kampányra költött pénzben, hogy tudom, hogy sok, amit ráköltenek, még akkor is ha ezt valaki támogatásban adta és az összeg sokasága meg pénzértéke talán máshol jobban tudná szolgálni az életet. Akik erre adtak pénzt, ők eldöntötték, hogy erre adnak talán részben azért is, mert nekik így volt kényelmes és egyszerű és talán vannak köztük olyanok is, akik valójában nem is adtak ezzel pénzt. A már élő gyerekek is rászorulnának erre a támogatásra. Egyébként ha a már létező életet jobban támogatnák és jobban érezné az ember, hogy szüksége van rá a társadalomnak és a gyerek látná a családban, hogy lehet szépen élni és boldogulni tisztességesen ebben a társadalomban, akkor talán a gyermekvállaláshoz hozzáállás is más lenne és még ellen-reklám sem lenne szükség az abortuszok miatt.
Én egyébként örülök annak, hogy foglalkoznak az abortusz ellenességgel, de én ezt mégis úgy gondolom, hogy ez ott kell megtenni szóban, kedves és bátorító személyes beszélgetésben, ahol egy kismama éppen kétségek között terhes és a betegellátásban jelentkezik. Egy reklám jellegű dolog nem fog változtatni. A munkahelyi főnököm reklámszakember és pont a múltkor mondta azt, hogy a környezetvédelemre is azért nem csinálnak reklámot, mert a felnőtteket nem lehet reklámokon keresztül nevelni, helyette inkább azt csinálják, hogy az iskolában a gyerekeket nevelik (indítják be) környezetvédelem-tudatosra és a gyerek tanítja meg otthon a szülőt, hogy gyűjtse szelektíven a hulladékot. Mikor mondta én is csodálkoztam, hogy milyen furcsa társadalomban élünk.

Mirjam írta...

Az abortusz-ellenes kampány is a már létező gyerekeket védi. Azzal kapcsolatban nekem is kétségeim vannak, hogy egy reklám mennyire hatékony az életvédelem területén. Jó lenne egy felmérést olvasni erről.

Ildikó írta...

Ha meglesz a kampány egy becsült adatot pénzért tudnak mondani a fogyasztói elérésről.Kérdés a kampány elindítói kértek-e ilyesmit. Biztos lesz még róla sok anyag a sajtóban is.