2012. február 12., vasárnap

Sugárzó életek

Égnek állt a hajam. Minek még egy Páduai Szent Antalos film?! Az Etalon ugyanis kiadott újfent egyet. Nem sok jót vártam tőle, mégis ezt a filmet kértem szülinapomra DVD-n... (A Magyar Kuríros ismertetőt ld. ITT.) Ráadásul 2006-os? Mi jó jöhet a 21. században? És láss csodát. Annyira mégse rossz a mozi!


Jordi Mollának csak a fogai szépek (szerintem), végre nem egy született "macsót" találtak a főszerepre. A történet nézhető, néhol túl realisztikus is. Nem akartak nagyobbat markolni, mint amit meg is tudtak valósítani. Így a kevesebb több elvét követve létre is jött valami maradandó. Egy kellemes érzés, amit másnaptól tudhatunk magunkénak. Az életszentség értelmének tudata!


Eltűnődtem, hogy miért lett teljesen eltérő Szent Antal ábrázolása, mint a manapság templomokban látható szobrai. Öcsémmel ültünk a monitor előtt, és akkor előkerestem egy régi mappából a Szent Antalos képeimet (ti. a patrónusomról van ám szó!). Egészen meglepődtünk, amikor ahhoz az ábrázoláshoz értünk, ami állítólag a legközelebb állhat a valósághoz, és a koponyacsontja alapján készült. Íme:


Így már érthető, hogy a film készítői vissza akartak térni az "igazihoz" :-D Tényleg hasonlít az őt alakító színész! Köszönet az élményért... És ami a lényeg: újra visszatalálni az imához, Istenhez.

Jézus barátja, könyörögj érettünk! Ámen.

1 megjegyzés:

Reina Nicolasa írta...

Sugárzó élete: Marie Curie :-)

Bocsika, nem hagyhattam ki!
HIHETETLEN, de tényleg hasonlít!!!

Amúgy tudtad, hogy a Belvárosiban a Szt. Antal szobornak PUSZEDLI van a kezében? Legalábbis P. és énszerintem... :-)