2011. március 2., szerda

Egy figyelemreméltó angol úr

FRISSÍTVE!
Magam se tudom, mi ütött belém, hiszen már kissé koros vagyok ehhez, de azon kaptam magam, hogy David Suchet "fansite"-ját nézegetem a neten.



Ő játssza a Magyarországon is sikerrel vetített Poirot sorozat detektívjét. Több Agatha Christie rajongói felmérés szerint az övé minden idők leghitelesebb alakítása ebben a szerepben. Szerintem is igaz.
Ma láttam a Gyilkosság az Orient expresszen újrafeldolgozását, mely visszatér a regényhez. A hetvenes évekbeli sztárparádét felvonultató változat kissé átírta az eredetit. Sokkal szórakoztatóbbra sikerült, mint ez a 2010-es verzió. Utóbbi szinte már átesik a ló túloldalára, mert annyira nyomasztó volt számomra, hogy megfájdult a zenéjétől a fejem.
Viszont van a DVD-n egy 50 perces dokumentumfilm is, David Suchet az Orient expresszen, ami csuda aranyos lett. Van egy rész, ahol megengedik neki, hogy a színész vezesse a vonatot. Vagy tízszer elmondja, hogy ez minden kisfiú álma, és úgy vigyorog, mint egy tejbetök. Nagyon tetszett!



Ezenfelül láthatjuk, hogy meg tud kötni egy csokornyakkendőt, ami szerintem csodálatos...

Hm. Lassan nagyböjt. Ideje lesz leállni ezekkel a témákkal :D

Folytatás (2011.03.07.)
Amiért még írni akartam erről a témáról, az a 2010-es Orient expressz-film vége. Poirot egy rózsafüzérrel a kezében a könnyeivel küzd!
El fogom olvasni a krimit, és akkor írok majd erről a vonalról, mert a hit szempontjából is nagyon érdekes. Olvastam erről kommenteket, és nem igazán értették azok, akik lehúzták ezt a részt. Elég műveltnek kell lenni hozzá teológiailag, sőt maguk a készítők is kihangsúlyozzák, hogy az igazságról, a törvényről stb. készítettek filmet. Ez az utazás Poirot lelkének bensejébe történik, magával kell megvívnia ezt a harcot... (folyt. köv.)

2 megjegyzés:

Mirjam írta...

Szeretem ezeket a könyveket+filmeket. Nagy kedvencem a színész is. :)

Névtelen írta...

Én is nagyon sokszor megnéztem már minden Poirot filmet. Van olyan, amit már háromszor is láttam. Maga a filmes feldolgozás olyan nyugalmat sugároz, bár Poirot a valóságban elviselhetetlen lenne, főleg számomra. A rózsafűzéres filmvég amiről szó van az érdekes volt.