2013. szeptember 16., hétfő

A Pokolnak mégsincs tornáca

Még úgy írnék valamit erről az egészről. A beálló csendről, amikor már nem bugyborékol odalentről, aztán hogy már csak egy követ érez az ember a hasában, végül "eltávolítják" őt. Persze temetésről szó sem lehetett... sajnos nem volt erőm vitatkozni, csak rákérdeztem.

A kórházban nulla együttérzés az ott dolgozók részéről, sőt éreztették, hogy csak nyűg vagyok a számukra.

Hol van most ez a gyermek? Valóban a Szűzanya ölében? A két éves kislányomnak azt mondtuk, hogy a testvére mégsem fog megszületni, mert elvitték az angyalok Jézushoz.


Rettegve gondoltam a "pokol tornáca" kifejezésre, de kedves pápám ebben is megsegített. Ezt találtam ugyanis az origón:

Évszázados tanítást dobott sutba XVI. Benedek pápa, amikor eltöröltette a pokol tornácát - írja a brit Times. A pokol tornácára, a középkorban gyökerező hagyomány szerint, azok a korán elhunyt kisdedek lelkei kerültek, akiket nem tudtak megkeresztelni születésük után. 
A pokol tornáca soha nem képezte részét a hivatalos tanításnak, és nincs alapja a szentírásban sem. A vele kapcsolatos hit abban gyökerezik, hogy a megkeresztelés előtt elhunyt kisdedek vagy magzatok nem kaptak feloldozást az eredendő bűn alól, és ezért nem kerülhettek be a mennyországba. Ugyanez a hit élt azokkal a "szent emberekkel és nőkkel" kapcsolatban is, akik Krisztus megváltása előtt éltek. 

Örülök, hogy valóban a Mennybe kerül, mégha nem is most, de már biztos, hogy így lesz. Idő ugyanis ott már nem létezik, csak a boldogság.
Közben ilyet is olvastam: "Isten tenyerén ülnek, és onnan lógázzák a lábukat".

De akkor mi az a Lymbus puerorum? Na jó, Menny és kész. Akkora szeretetből fogant, hogy csak visszaolvadt a szívébe a Teremtőjének.

Amen.

2 megjegyzés:

Adri írta...

Kedves Mária!

Olvasódként mélyen megrendített a történeted. Az origónál sokkal jobb összefoglaló található itt:
http://www.catholicnews.com/data/stories/cns/0702216.htm

Kérlek jelezd, ha nem tudsz angolul, és szívesen lefordítom neked.

Most csak két dolgot emelnék ki neked. Az egyik az, hogy az emberek "a keresztség által közösségre lépnek Krisztus halálával, vele együtt eltemettetnek és feltámadnak.(KEK)" A magzatok és csecsemők nem képesek bűnt elkövetni, ártatlanul szenvednek és halnak meg (hasonlóan Krisztushoz), ily módon szenvedésük és haláluk által hasonlóvá válnak Krisztushoz, ők "közvetlen úton" lépnek közösségre Krisztus halálával...
A másik pedig, hogy azok a katekumenek (keresztségre készülők) üdvözülnek, akik keresztség előtt halnak meg, ha feltett szándékuk hogy meg akarnak keresztelkedni és megbánják bűneiket. Gondolom neked is feltett szándékod volt, hogy a kisgyermeked születése után keresztségben amint lehet, megkereszteld. :)
(Lehet, hogy ez messzemenő következtetésnek tűnik, azonban a Biblia még merészebb: Szent Pál például azt állítja, hogy a szent életű keresztény asszony a házasságban "megszenteli a férjét is még ha az pogány is marad!")

(Az eredeti dokumentum itt található: http://www.vatican.va/roman_curia/congregations/cfaith/cti_documents/rc_con_cfaith_doc_20070419_un-baptised-infants_en.html)

Mária Magdaléna írta...

Kedves Adri!
Köszönöm szépen.
MM