2011. november 1., kedd

Jézus és a kereszt

Egyszer egy asszony kiöntötte Pio atya előtt a szívét a sok szenvedés miatt, és egy bizonyos ponton felkiáltott: "Megértem, hogy Jézus agóniája a kereszten nagyobb volt minden más szenvedésnél. De legalább csak három órán át tartott."
Pio atya megértően nézett az asszonyra, majd csendesen, szíve és személyes tapasztalata mélyéből azt mondta: "Nem tudod, hogy Jézus a világ végéig vívja haláltusáját?"



"Mindenkinek megvan a maga keresztje; mindenki azt kéri, vegyék le róla. Ha azonban tudnák, hogy milyen értékes, kérnék azt."

6 megjegyzés:

Luscinia írta...

Jézus haláltusája nem három órával halála előtt kezdődött, hanem jóval előtte, ahogy fokozatosan megértette küldetését, a Mennyei Atya Akaratát és már életében jól tudta, hogy mi vár rá.A lelki síkon való végtelen szenvedése jóval megelőzte a fizikai kínokat.Rejtett sebeit - pl. a hatodik stigmáját a Szent Vállsebét, amely a legtöbb fájdalmat okozta Számára, - sokan a mai napig nem ismerik.Hogyan foghatnánk fel az Ő Áldozatát, aki a legérzékenyebb szívű volt? Áldozatát kiegészítette Szent Édesanyjáé, Aki Vele együtt ment végig a mérhetetlen lelki szenvedéseken.Mi mindebből csak egy szálkát viszünk, ha felajánljuk a ránk ténylegesen mért kereszt szenvedéseit.

Széncinege írta...

Hú. Ez csöpög a kíntól. Valami vidámabb téma ?
Mindenszentek állítólag nem szomorú ünnepe az Egyháznak.
Most jöttem rá, hogy sajnos én ma nem tudok misére menni, mert délelőtt az ötösre gondoltam aztán most rájöttem, hogy hatra jönnek hozzám.

Mária Magdaléna írta...

Érdekes. Nekem egy percig se jutott eszembe, hogy ez nyomasztó. Sőt, inkább nekem erőt adott, és megvígasztalt!

Széncinege írta...

Lehet, hogy nem véletlenül "néztem be" a mise időpontját, mert reggel még gondoltam a búcsúnyerésre egy ttűzben szenvedő lélekért. Aztán délben szépen eldöntöttem, hogy nem, mert nem akarok én gyónni menni mostanság.Hát most úgy tűnik elintéződött nekem, hogy gyónni menjek holnap és akkor már a búcsút is megcsinálhatom.

Anna-Christina írta...

Szerintem se szomorú, inkább szép gondolat... Nekem most nem tud erőt adni, de a szívembe zártam, elraktároztam!
Nagyon szép volt a tegnapi Mindenszentek prédikáció. Amolyan motiváló az életszentségre.

Széncinege írta...

Hát kár, hogy nem voltam ott. Eredetileg terveztem, hogy megyek, de nekem úgy tűnik más jó cselekedet volt megírva tegnapra.